נשיא המדינה: "עלינו לחזק את מוקדי הכוח שתמיד אפיינו את עמנו"

    איתי גדסי No Comments on נשיא המדינה: "עלינו לחזק את מוקדי הכוח שתמיד אפיינו את עמנו"

    נשיא המדינה יצחק הרצוג הנמצא בביקור ממלכתי באוקראינה, נפגש עם נציגי הקהילה היהודית במדינה בכנס מיוחד שנערך לרגל בואו למדינה

    צילום: חיים צח \ לעמ
    10:23
    13.05.24
    קובי פינקלר No Comments on כטב"מים שחדרו מלבנון התפוצצו במרחב בית הלל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה נפגש היום (רביעי) במסגרת ביקורו הממלכתי באוקראינה עם נציגי הקהילה היהודית במדינה.

    נשיא המדינה נאם באירוע שנערך לכבוד הגעתו ואמר: "עלינו לחזק את מוקדי הכוח שתמיד איפיינו את עמינו: החינוך היהודי חשוב מאין כמותו, שימור אופיה של הקהילה היהודית, הזיכרון המרחבי היהודי – מבתי כנסת ומרכזי קהילה ועד בתי עלמין יהודיים. כל אלה, תורמים לשותפות ולחיבור של כולנו, בני ובנות העם היהודי, בכל מקום בו אנו נמצאים".

    הנשיא ציין את הזוועות ההיסטוריות שחוו יהודי אוקראינה ואמר: "כולנו מברכים ושמחים על היחסים הטובים בין ישראל לאוקראינה אך בצד זאת אל לאיש לעוות ולהשכיח את ההיסטוריה. ב-1941 היו באוקראינה 2.4 מליון יהודים. יותר ממיליון וחצי נרצחו בידי הגרמנים ועוזריהם, בהם גם מקומיים. קול דמי אחינו זועק אלינו מן האדמה – אל תשכחונו".

    הנשיא הוסיף, "בערב יום הכיפורים לפני שמונים שנה היתה באבי יאר לצלקת איומה על פני המוסר האנושי. בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא היה שם. כשאעמוד בעוד שעות ספורות ליד קבר האחים שעדיין רוחש שמות ופנים אדע מה שיודעים כולנו – אלו יכלו להיות הוריי, סבי או סבתי, כל אחד מצאצאי הנרצחים יכול היה לעמוד במקומי".

    הנשיא חתם את דבריו ואמר, "באודסה נזרעו זרעי הקרן הקיימת, זרעי הציונות. שלומה של הקהילה היהודית, כל קהילה יהודית, קשור בחוט לשלומה של מדינת ישראל. תודה לכם, העושים למען הקהילה העוסקים בצרכי ציבור באמונה הקדוש ברוך הוא ישלם שכרכם וישלח ברכה והצלחה במעשה ידיכם עלו והצליחו".



    0 תגובות